Létání s Variantem II a Siriem: srpen
2012
V létě jsem moc nelétal, a tak při vhodném větru jsem vyrazil se
Mariposou a Variantem II na stráň nad Chotčí. Když jsem u Mariposy
vypnul motor v asi 30 metrech, nešla ovládat a střemhlav sebou bouchla
do vyprahlé země. Nechápal jsem, co se mohlo stát, ale každopádně
připadají v úvahu dvě věci: 1. jelikož motor šel vypnout a na zemi jsem
zjistil očesané mikroservo výškovky (na zemi fungovalo před
vylétnutím), je možné, že odešlo; 2. regulátor nestihl napájet BECem
přijímač (dle propočtů měl rezervu cca 3A) nejspíše z důvodu odběru
serv (lineární BEC 2A na 3 mikroserva + motor). Už to nezjistím, takže
výsledkem je trochu pocuchané křídlo, které půjde lehce spravit
(přestřihly se plastové šrouby, které jej upevňovaly k trupu), rozbitý
předek trupu, naražená lipolka, která se hned nafoukla (takže na
odpis), a šmajdavá oběžka. U oběžky jsem vyměnil hřídelku, ale zjistil
jsem, že se ani tak nebouchla hřídelka, jako vyosilo její uložení v
oběžném rotoru. Nějak jsem to upravil... uvidíme, až se roztočí.
Mariposu jsem odložil s tím, že jí jednou opravím, nejspíše dostane
nový trup.
Pak jsem si spravil chuť s Variantem II: na jedny baterky jsem létal 74
minut a skutečně se dlouhodobě honil po nebi s jedním neposlušným a
zvědavým kánětem, které spolu s ním kroužilo v termice a občas na něj
dělalo nálety - ale vždy těsně před ním uhnulo.
Koncem týdne jsem pak vytáhl Siria a protáhl jej na obě baterky:
Turnigy 5000 mAh a Rhino 3700 mAh. Rhino jsou již přes tři roky staré,
trochu se při létání přifukují, ale stále jsou dost tvrdé a mají dobrou
kapacitu.
Fotografoval jsem Siria sám; není to vůbec snadné jej při současném
řízení na obloze najít:) Na fotoaparátu jsem měl nastavený režim na
rychlé sportovní scény.
Lety byly 66 minut na větší baterii a 45 minut na menší. Nic moc, ale
zalétal jsem si moc hezky.
Otevřená
kabina Siria - baterie Rhino 3700 mAh
